Behandling av personuppgifter vid “SP-test”

Beskrivning av tjänsten

Tjänsten är avsedd för testa attributsläpp med universitetets IdPer och IdPer som är medlemmar i de federationer (eller inter-federationer) där universitetet är medlem.

Behandling av personuppgifter

Följande information kan överföras från anslutande IdP vid inloggning:

Information om personuppgifter

Personuppgift Syfte Teknik representation
Unik identiferiarer Testa release-släpp från anslutande IdP eduPersonPrincipleName eduPersonTargetedID eduPersonUniqueID
Personnummer Testa release-släpp från anslutande IdP norEduPersonNIN personalIdentityNumber
Forskningsidentifierare Testa release-släpp från anslutande IdP eduPersonOrcid
Namn Testa release-släpp från anslutande IdP cn displayName givenName sn
E-post-adress Testa release-släpp från anslutande IdP mail
Födelsedag Testa release-släpp från anslutande IdP schacDateOfBirth
Tillitsnivå Testa release-släpp från anslutande IdP eduPersonAssurance
Organisationsdata Testa release-släpp från anslutande IdP eduPersonAffiliation eduPersonScopedAffiliation

Alla uppgifter behandlas på ett sådant sätt att inga obehöriga kan ta del av dem. Inga uppgifter förutom Unik identiferiarer sparas i tjänsten. Unik identiferiarer sparas i loggfiler i syfte att upprätthålla spårbarhet och för att förenkla felsökning.

Rättslig grund

Personuppgifter behandlas utifrån allmänt intresse. Personuppgifter måste överföras för att systemadministratörer hos identitetsleverantörer ska kunna verifiera att personuppgifter överförs i enlighet med rekommendationer från SWAMID.

Rätt till registerutdrag, rättelse och radering av personuppgifter

För registerutdrag och radering av dina personuppgifter, kontakta personuppgiftsansvarig.

Rättelse av personuppgifter som överförs vid inloggningsmomentet måste göras hos identitetsutfärdaren som används för att logga in. Informationen rättas i denna tjänst först vid nyinloggning efter den har varit rättat hos den ursprungliga identitetsutfärdaren.

Personuppgiftsansvarig

Stockholms universitet, SU, är personuppgiftsansvarig. Enligt EU:s dataskyddsförordning har du rätt att kostnadsfritt få ta del av de uppgifterna om dig, och vid behov få eventuella fel rättade. Du kan också begära att uppgifter om dig raderas samt att behandlingen av dina personuppgifter begränsas.Vill du ta del av dina rättigheter ska du kontakta SU. Om du är missnöjd med hur dina personuppgifter behandlas har du rätt att ge in klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet.

GÉANT Data Protection Code of Conduct

Denna tjänst följer det internationella ramverket Géant Data Protection Code of Conduct, http://www.geant.net/uri/dataprotection-code-of-conduct/v1, för överföring av personuppgifter från identitetsutfärdare till tjänsten. Ramverket är avsett för tjänster i Sverige, EU och EES som används inom forskning och högre utbildning.

Registrator: registrator@su.se

Dataskyddsombud: dso@su.se